Åsikter

Något jag blir så galet arg på är när jag går på stan med Luna och Blade hur många människor som tittar snett. Samma om dom låter sina hundar hälsa och sedan frågar dom vad mina hundar är för raser. När dom får veta vad det är för ras så får man oftast en sur min och dom går iväg med sina hundar.
Om mina hundar inte var farliga när dom hälsade på deras hund varför skulle dom sedan bli de efter jag berättat rasen?
Folk har så himla fel syn på dessa hundar. Men de är ju förståss att de blir så när man lägger upp bilder på en pitbull som visar tänderna o dregglar och använder dom som status hundar. Med bra uppfostran så är dessa hundar dom bästa man kan ha enligt mig. Dom bryr sig så mycket om sin flock och familj, gosar jätte mycket och är glada.
Jag kan låta vem som helst hälsa på mina hundar utan att vara orolig. Sen är det ju klart att skulle nån vara våldsam mot mig så skulle mina hundar reagera och skälla/morra och bita om det behövs. Men det är i försvar. Inget beteende som dom har i onödan!
Samma sak om en pitbull eller amstaff biter någon då blir det stora rubriker liknande "farlig kamphund bet människa" "Pitbull gick till attack" hade det vart en jack russel eller labrador osv då hade det inte blivit samma rubriker om det ens hade blivit några rubriker alls!

SLUTA DISKRIMINERA PITBULLS, AMSTAFF OCH MASTIFFS!

Fel bild av pitbull hunden


 

Rätt bild



 
 

Kommentarer
Postat av: Moa

Usch hatar folk som har sådana fördomar om staffar, pitbullls, amstaffs osv.
Min syster har en staffe o när jag är ute och går med hennes hund så kollar alla snett och går flera meter ifrån. Man ser att folk står lite längre bort och blänger och snackar om hur farlig sådana raser är. Dom har bara så jävla fel, dom är ju världens mysigaste hunda, aldrig mött mysigare hundar!
Min syster var ute en gång och då hade en annan hund börjat skälla mot min systers hund då och alla kollade mot Milton som han heter såklart. Men Milton hade inte gjort ett jävla skit.
Och ibland när barn vill springa fram och klappa så kommer föräldrarna och drar bort barnen och berättar om hur farliga dom är.
Dom säger att dom kan bitas osv, men det kan ju vilken hund som helst göra.

Svar: Ja jag blir så arg! Min äldsta hund (blade) han brukar börja gnälla om han inte får hälsa på andras hundar för han älskar små hundar,. Han brukar lägga dom på rygg o tvätta dom på magen. Folk är så jävliga mot pitbulls. Så elakt att dom diskriminerar rasen så mycket!
generalmarre.blogg.se

2013-07-31 @ 17:24:54
Postat av: Jasmine

Hatar verkligen folk som har såna fördomar mot rottweiler, pit bulls, amstaffar och dom andra raserna. Va ute och gick med min fabros rottweiler en gång, och han är jätte lydig och lämnar aldrig ens sida, så han går lös hela tiden nästan. Men så en gång så va jag ute med han och då gick vi förbi en gubbe med sin hund och så sneglade Max (hunden jag va ute med) på den andra hunden men gjorde inget och gubben börjar skrika att jag måste ha han kopplad för han är farlig, aggressiv osv. Blir så himla arg på såna folk.

Svar: Men åh vad sur jag blir på sådana människor! Våra hundar är inte farligare än deras hundar när ska dom förstå :/
generalmarre.blogg.se

2013-08-01 @ 10:05:05
Postat av: Emelie Ivarsson

Är din hund en renrasig pitbull eller är det bara coolt att säga det?
Vad har den isf för stam?
Jag tycker att synen på pitbull är underskattad.
Man ska veta vad de är avlade för och ha respekt för det.
Sitt inte och skriv på en blogg att man inte ska misstolka rasen och att det är falska rykten.
Har du ens sett en organiserad hundkamp och vet hur det går till?

2013-08-22 @ 10:20:13
URL: http://whippetfnatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0